Tijdgeest Prinsengracht verhalen uit het ruim…

Gooike schipper Tijdgeest Prinsengracht

shipper Gooike van Slooten foto copyright; David van Dijk

De ‘Tijdgeest’ heeft haar ruim opgegooid met herinneringen!  Schipper Gooike van Slooten gaat terug in de tijd, duikt in zijn geheugen met in de tijdgeest ‘lange haren, moed, zin, mooie acties’. Verhalen varend opgedaan. Optredens op de boot, varend naar bezoekende muzikanten, en dan ook niet de minste!

De grachten waren toen nog leeg, haar thuisplek aan de Prinsengracht altijd vrij voor haar. Ze was een van de eerste die aan de kade van Prinsengracht (969, 971, 973) lag.

Ze kwam en ging.  En zag, liggend aan de kade, ze komen en gaan.

Waar te beginnen, ik weet het gewoon niet? Ja, ben eruit gewoon, Gooike volgen in zijn verhalen… Die lopen overigens ietwat door elkaar, doet er niet toe. lijkt mij. Op de foto de 17 jarige Gooike te zien op de  ‘Tijdgeest’. Alleen de naam van het schip al! Vraagt om verhalen!

wordt vervolgd

Over prre*

creative director prre* graphic & letters art
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie, geschiedenis. Bookmark de permalink .

4 reacties op Tijdgeest Prinsengracht verhalen uit het ruim…

  1. Marjan Wolff zegt:

    ik woonde daar op nr 969 (groene dur achter de rode auto) van 1972 tot 1983

    Geliked door 1 persoon

    • prre* zegt:

      Een wat late reactie Marjan. Wat leuk om te horen. De oude elementen zijn nog intact. Ik en mijn drie zonen wonen er inmiddels alweer bijna negen jaar. We zijn je nog niet voorbij gestreven, groet Helena

      Like

      • Marjan Wolff zegt:

        Wat leuk! Mag ik eens komen kijken? Ik kan je het een en ander vertellen uit de jaren 1965-1982

        Marjan Wolff Queen’s House Bezuidenhoutseweg 80 F 2594 AX Den Haag Tel: +31 6 2413 0520 marjanwolff@gmail.com

        Like

Plaats een reactie