Wat is de tijdgeest in 2015…

Ik verwonder me en vraag me af wat is de Tijdgeest in 2015?

wat is de tijdgeest?

links het nw schip rechts de echte TIjdgeest

Kan het zo zijn dat een historisch motorschip liggend domicilie Prinsengracht 969 sinds 1962 weggesleept gaat worden? Zij moet ruimte maken voor een compleet nieuw gebouwd schip wat haar plek aan de kademuur al heeft gevonden.  De Tijdgeest is braaf en welwillend naar achteren gegaan om ruimte te maken voor de nieuweling. Het is nog niet genoeg, meer ruimte is nodig. Waarvoor? Het ego van het schip?

Kent Amsterdam haar eigen wetgevingen? Of is Waternet Koning van het water? Kan koning Waternet naar believen beslissen wie weg / wie erin zonder enige onderbouwing van stukken? Heeft de directie van waternet meer bevoegdheid dan onze Burgervader? Mijn verwondering groeit en groeit & de irritatie niet minder.

Gaan we voor het te grote, nieuwe zielloze grote schip of voor het bescheiden historische schip met enorme Amsterdamse geschiedenis? Het nieuwe schip ligt eral.

De vraag is: Wat is de tijdgeest?

Het is in ieder geval hoog tijd om kennis te maken met ‘de Tijdgeest’ en haar mooie spannende karakter. Vandaar… vandaag de start van haar verhaal… aan mij de eer om het wereldkundig te maken.

 

Over prre*

creative director prre* graphic & letters art
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Wat is de tijdgeest in 2015…

  1. Lucas Bruijn, Barlaeaan. zegt:

    De motor zou wat beter beschreven kunnen worden. Het was een gloeikopper, die je op moest starten met een primus. Eigenlijk een soort van kanon met een vliegwiel.
    De verdeler voor de smering was het mooist.
    Ik mocht één maal meevaren op de boot, op een ‘luilak’ dag.

    Like

Plaats een reactie